Leveransinformation

Normalt levereras alla beställningar omgående, vilket betyder att de lämnar vårt lager samma dag eller nästkommande vardag från att vi mottagit din beställning. Ett e-postmeddelande skickas ut till beställaren då varan lämnar vårt lager.
Notera dock att aktuell leveranstid för respektive produkt står på produktsidan. Ex. ”Levereras inom 1-2 vardagar” eller ”Levereras inom 8-12 vardagar”.

Om en vara avviker från kommunicerad leveranstid kontaktas ni via e-post för att meddela beräknad leveranstid. Du har rätt att annullera din order om den avvikande leveranstiden inte passar dig. Har du beställt flera varor kommer de i största möjliga mån att sampaketeras. Skulle vi vara tvungna att delleverera står Jewelrybox.se för den extra fraktavgiften.

Alltid fri frakt inom Sverige

Vi erbjuder fri frakt inom hela Sverige!
Innan du slutför ditt köp har du har möjlighet att själv välja fraktsätt. Nedan hittar du information kring dessa:

Brev – Ej spårbart till brevlåda: 
Din order leveras direkt hem till din brevlåda/brevinkast. Om det inte skulle vara möjligt att leverera till din brevlåda skickas det vidare till postombud och Postnord aviserar dig då om detta.
När din order skickats från oss är den beräknade leveranstiden 1-2 vardagar.

Varubrev – Spårbart till brevlåda:
Din order levereras i första hand till din brevlåda/brevinkast. Om det inte är möjligt att leverera till brevlåda/brevinkast skickas din order vidare till ett ombud. Du kan under hela transporten spåra din order och du blir aviserad om vilket ombud din order skickas till.
När din order skickats från oss är den beräknade leveranstiden 1-2 vardagar.

Rekommenderat – Spårbart till ombud:
Din order skickas direkt till postombud. Du kan under hela transporten spåra din order och du blir aviserad om vilket ombud din order skickas till.
När din order skickats från oss är den beräknade leveranstiden 1-2 vardagar.

Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Jewelrybox.se till kunden så är Jewelrybox.se betalningsansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till Jewelrybox.se (Guveau AB) så är du som kund ansvarig. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart reklamera detta till Postnord.

Outlösta paket

För paket som inte hämtas ut inom 14 dagar, förbehåller sig Jewelrybox.se rätten att debitera kunden för vår fraktavgift, returfrakt samt expeditionsavgift som för närvarande är 350 kr. Observera att outlösta paket inte gäller som retur.