Garanti och retur

Produktgaranti & Reklamation

– I ärenden gällande garanti/reklamation kontaktar ni oss på [email protected] eller 0155-45 30 20

– Jewelrybox.se (Guveau AB) följer regler för garantier och reklamationer som finns att läsa i Konsumentköplagen.

– För klockor gäller två års garanti på urverket.

– Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel.

– Garantin gäller inte vid skada orsakad av olyckor, slitage eller oaktsamhet.

– Faktura/kvitto/följesedel skall alltid uppvisas vid åberopande av garanti.

Retur av varor

I enlighet med Distansavtalslagen har du full rätt att ångra köp eller byta beställd vara inom 14 dagar från att du mottagit varan. Undantag från detta gäller om det är en special- eller kundanpassad vara. Exempel på varor utan bytes- och ångerrätt är vigsel- och förlovningsringar samt graverade smycken då de tillverkas/anpassas unikt för er.

För att göra en retur gör du som följer:

I och med din leverans fick du med ett retur-formulär. Detta retur-formulär fyller du i och packar ner i ett brev tillsammans med den vara som du önskar att returnera. Om du inte har det kvar finns det att ladda ned och skriva ut här.

Vår rekommendation är att skicka brevet med spårning så att du kan spåra försändelsen på vägen till oss. Du står själv för returen till oss, så besök ditt närmsta postombud så hjälper de dig att välja rätt fraktalternativ.

Skicka sedan returen tillsammans med orginalförpackning till:

Jewelrybox.se
Box 629
611 10 Nyköping

Så snart vi mottagit paketet behandlas returen av oss. Vid godkänd retur återbetalas summan för din order via Klarna. Om du har vidare frågor kring din återbetalning hänvisar vi till Klarnas kundtjänst.

Bytes- och ångerrätten gäller endast om nedanstående krav uppfylls:

– Varan omfattas av bytes- och returrätten.

– Varan är obegagnad (det är OK att öppna förpackningen och testa produkten försiktigt) och felfri.

– Faktura/kvitto/följesedel finns och kan uppvisas.

Reklamation

Reklamation av felaktig eller skadad vara skall ske så fort som möjligt. Jewelrybox.se (Guveau AB) står för alla kostnader i samband med reklamationen. Om du fått hem ett smycke som är skadat eller defekt ber vi dig kontakta vår kundtjänst via mail [email protected] för att få din reklamation behandlad. Beskriv gärna skadan/felet med en bild för att underlätta hanteringen.

Transportskada

Vi använder Postnord vid frakt och alla försändelser är därigenom försäkrade mot skada. Upptäcker du skadan när du hämtar paketet anmäler du det direkt till posten. I annat fall anmäler du det till oss.

Tvist

Vid en eventuell tvist följer Jewelrybox.se (Guveau AB) den Allmänna Reklamationsnämndens beslut.