Garanti och retur

Produktgaranti & Reklamation

– I ärenden gällande garanti/reklamation kontaktar ni oss på [email protected] eller 0155-45 30 20

– Jewelrybox.se (Guveau AB) följer regler för garantier och reklamationer som finns att läsa i Konsumentköplagen.

– För klockor gäller två års garanti på urverket.

– Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel.

– Garantin gäller inte vid skada orsakad av olyckor, slitage eller oaktsamhet.

– Faktura/kvitto/följesedel skall alltid uppvisas vid åberopande av garanti.

Retur av varor

I enlighet med Distansavtalslagen har du full rätt att ångra köp eller byta beställd vara inom 14 dagar från att du mottagit varan. Undantag från detta gäller om det är en special- eller kundanpassad vara. Exempel på varor utan bytes- och ångerrätt är vigsel- och förlovningsringar samt graverade smycken då de tillverkas/anpassas unikt för er.

Så snart vi mottagit paketet behandlas returen av oss. Vid godkänd retur återbetalas summan för din order via Klarna. Om du har vidare frågor kring din återbetalning hänvisar vi till Klarnas kundtjänst. Bytes- och ångerrätten gäller endast om nedanstående krav uppfylls:

– Varan omfattas av bytes- och returrätten.

– Varan är obegagnad (det är OK att öppna förpackningen och testa produkten försiktigt) och felfri.

– Faktura/kvitto/följesedel finns och kan uppvisas.

Om du önskar göra en retur på din order eller del av order ber vi dig fylla i returformuläret som medföljde i paketet. Om du inte har det kvar finns det att ladda ned och skriva ut här. Skicka sedan din retur i originalförpackning till:

Jewelrybox.se
Box 629
611 10 Nyköping

Vid retur står du som kund för transportrisk och fraktkostnad.

Reklamation

Reklamation av felaktig eller skadad vara skall ske så fort som möjligt. Jewelrybox.se (Guveau AB) står för alla kostnader i samband med reklamationen. Glöm inte att ange namn och adress samt telefonnummer. Var noga att beskriva felet så vi kan rätta till det så fort som möjligt. Eventuell återbetalning sker via Klarna.

Transportskada

Vi använder Postnord vid frakt och alla försändelser är därigenom försäkrade mot skada. Upptäcker du skadan när du hämtar paketet anmäler du det direkt till posten. I annat fall anmäler du det till oss.

Tvist

Vid en eventuell tvist följer Jewelrybox.se (Guveau AB) den Allmänna Reklamationsnämndens beslut.