Garanti och retur

Produktgaranti & Reklamation

  • I ärenden gällande garanti/reklamation kontaktar ni oss på hej@jewelrybox.se eller 0155-45 30 20
  • Jewelrybox.se (Guveau AB) följer regler för garantier och reklamationer som finns att läsa i Konsumentköplagen.
  • För klockor gäller två års garanti på urverket.
  • Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel.
  • Garantin gäller inte vid skada orsakad av olyckor eller oaktsamhet.
  • Faktura/kvitto skall alltid uppvisas vid åberopande av garanti.

Retur av varor

Du som kund har alltid rätt till 14 dagars returrätt och öppet köp enl. E-handelslagen. Returen skall rekommenderas till Jewelrybox.se (Guveau AB) samt vara godkänd av Jewelrybox.se (Guveau AB). Bifoga alltid faktura/kvittokopia vid retur. Återbetalning sker vid godkänd retur via Klarna. 

Undantag från detta gäller om det är en special- eller kundanpassad vara. Exempel på varor utan bytes- och ångerrätt är guldringar, vigsel- och förlovningsringar samt graverade smycken då de tillverkas unikt för er.

Vid retur står ni för transportrisk och fraktkostnad. Ange ordernummer och namn vid retur av varor.

Returadress:
Jewelrybox.se
Box 629
611 10 Nyköping

Reklamation

Reklamation av felaktig eller skadad vara skall ske så fort som möjligt och varan skall återsändas i rekommenderat brev (inte postförskott). Jewelrybox.se (Guveau AB) står för alla kostnader i samband med reklamationen. Glöm inte att ange namn och adress samt telefonnummer. Var noga att beskriva felet så vi kan rätta till det så fort som möjligt. Vi behöver även ert bank- och kontonummer för återbetalning.

Transportskada

Vi använder posten vid frakt och alla försändelser är därigenom försäkrade mot skada. Upptäcker du skadan när du hämtar paketet anmäler du det direkt till posten. I annat fall anmäler du det till oss.

Tvist

Vid en eventuell tvist följer Jewelrybox.se (Guveau AB) den Allmänna Reklamationsnämndens beslut.